Versand/ Shipment

 

Abholung und Versand von Auktionslosen

 

Eine Abholung ersteigerter Objekte und deren Bezahlung ist während unserer Geschäftszeiten möglich.

Die Bezahlung in EURO kann vorab als Überweisung oder in Bar (ab 10.000 Euro mit Ausweis) erfolgen, bei uns bekannten Kunden auch per Scheck zzgl. 10 Euro Scheckgebühr. Weitere Zahlungsarten werden geprüft.

 

Für einen Versand nutzen Sie bitte den Versanddienstleister Ihrer Wahl.


Wir selbst bieten einen DHL-Standardversand mit/ohne Versandversicherung (kostenpflichtig) sowie die DHL-EU-Standardpakete und FedEx im Versandbereich EU/Welt an.

 

Daneben ist ein Versand von Waffen mit Transportversicherung über die Firma Overnite Transport Service GmbH und mit UPS sowie MailBoxesEtc. Filiale Garching (Tel. 089/30666006) möglich.

 

Ein Versand ersteigerter Auktionslose erfolgt erst nach vollständigem Zahlungseingang und ausschließlich auf

Kosten und Gefahr des Auftraggebers.

 

Der Nachverkauf startet am Dienstag, 21.09.2021: Montag – Mittwoch – Freitag 14.00 – 18.00 Uhr.


Unser Haus ist am Montag, 20.9.2021 ganztägig wegen Rechnungserstellung geschlossen.

 

                    Viele zusätzliche Fotos finden Sie im Online-Katalog!

 

 

Fotoanfragen können nur bis Mittwoch, 15. September beantwortet werden.

 

 

 

Bidding and Shipment Information

 

The entire auction with post-sale is subject to the German auction Conditions of Sale of this auction house. By placing a bid, each bidder expressly accepts the auction Conditions of Sale, so-called Versteigerungsbedingungen, printed in the catalogue in German as part of the contract.

 

For auction or shipping information with DHL or FedEx please call us or send an email. There will be an English speaking employee to answer your questions and do the bidding by phone.

 

To bid in person at the auction house you get an bidding number after showing your ID-Card.

 

Absentee Bidders please use the bidding form ERSTEIGERUNGSAUFTRAG of this catalogue only.

 

It is a confidential service, there is no additional charge. Commission charges / buyer‘s premium are 25% including VAT. VAT is not refundable. Lots always will be bought as cheaply as they consist with other bids. Lots shall be re- leased after complete and cleared payment has been received at the company. It is necessary to obtain your bids including your choice of shipment at the latest on Thursday, 16.09.2021, by fax or postal letter or email scan with your signature.

 

Bidding by Phone is possible for lots with a limit over 350 Euro and requires a written bid of this lot with the cata- logue limit price. Please use and send us the absentee bidding form including your phone number, your choice of dispatch and mark the relevant lots. We will phone you. We cannot guarantee a telephone connection.

 

Place bids ONLINE on our website

 

The current catalogue is available online on our website www.Landshuter-Ruestkammer.de. Here it is possible to register as a customer and bidder with your ID-Card upload in order to place written bids directly in the online catalogue for the auction.

 

Live Bidding: it is possible for our customers to participate live in the auction via the platform ANTIQUESSEARCH (www.antiquessearch.com) and to place bids during the auction (with a premium of 27%).

 

To participate, an online registration on the ANTIQUESSEARCH platform is required before the auction starts, which will be confirmed individually by the auctioneer.

 

Within the scope of registration, new customers must upload a copy of their identity card, existing customers either their customer number or a copy of their identity card.

 

 

Druckversion Druckversion | Sitemap
© 2020 Landshuter Rüstkammer GmbH & Co. KG. Alle Rechte vorbehalten + Impressum + Links + Datenschutz